Reisevilkår fotballturer
Ved kjøp av fotballpakke/fotballbilletter av Reiseshop AS er kunden ansvarlig for å gjøre seg kjent med reisevilkårene/generelle bestemmelser.
1. Bestilling
Ingen bestilling er bekreftet før dere har fått en re-bekreftelse/faktura fra oss da vi gjennomgår alle bestillinger manuelt. Det kan i noen tilfeller bli utsolgt selv om du får en ordrebekreftelse tilsendt automatisk.
2.Betalingsbetingelser:
Reiseshop AS sender ut faktura per mail og forfall er 3 dager etter mottak av faktura.
Vi har rett til å avbestille din bestilling ved manglende betaling.
3. Avbestillingsbeskyttelse / Reiseforsikring
Reiseshop tilbyr ikke avbestilling og reiseforsikring. Vi anbefaler på det sterkeste alle våre reisende å ha eller tegne gyldig avbestilling og eller reiseforsikring hos deres forsikringsselskap. Denne kan da benyttes dersom en ikke har mulighet til å reise på grunn av sykdom. Sjekk hva som er inkludert i deres reiseforsikring.
4.1 Avbestilling ved ekstraordinære omstendigheter
Kunden har rett til å avbestille pakkereisen, og få refundert det innbetalte beløp for pakkereisen, dersom det på reisemålet eller i umiddelbar nærhet av dette de siste 14 dager før pakkereisen skal ta til, konstateres uunngåelige eller ekstraordinære omstendigheter som krigshandlinger, naturkatastrofer, farlige smittsomme sykdommer eller andre hendelser som må likestilles med de nevnte og som vil påvirke gjennomføringen av pakkereisen.
Retten til avbestilling etter dette punkt gjelder ikke dersom kunden kjente, eller burde kjenne til, omstendighetene da han inngikk avtalen om kjøpet av reisen.
4.2 Endring av kamptidspunkt:
Hvis en Premier League kamp flyttes ut fra helgen på grunn av endringer som tv overføring og /eller andre grunner så er det mulig å velge en annen kamp samme helg og eller utvide pakken med flere netter på hotell (ekstra kostnader vil påløpe). Passer det ikke å endre hotelldatoene tilbyr vi 50% refusjon på pakken. ( gjelder ikke Liverpool FC hjemmekamper)
Liverpool FC sine hjemmekamper. Det gis ingen refusjon på Liverpool pakkene. Liverpool billettene er derimot gyldig på ny dato. Det er mulig å legge til flere hotellnetter på en Liverpool pakke.
Flyttes en midtuke kamp (alle type kamper Premier Leauge, CL,Europa league, conference league, liga og fa cup) er det ingen refusjon og det gjelder alle lag.
Kamper som er satt opp til tirsdag kan bli flyttet til onsdag og torsdag.
Flyttes kampen pga uforutsette hendelser er det ikke mulig å avbestille fotballbillettene. Billettene vil da være gyldig på ny kampdato. Gir ikke rett på refusjon.
Flyttes kampen pga FA/liga cupspill gis det ikke refusjon. Du kan søke om å bytte til annet kamp samme helg. F.eks cupkampen som skal spilles.
Flyttes kampene pga uforutsette hendelser som værforhold, sykdom, klubb VM og andre bestemmelse fra Premier League er billettene gyldig på ny dato. Gir ikke rett til refusjon.
5. Kundens rett til å avbestille/ heve bestilt pakke mot vederlag
Loven om pakkereiser gir arrangøren mulighet til å ha avvikende regler når arrangøren kan påvise og være underlagt strengere regler fra sine underleverandører. Til alle våre fotballturer gjelder følgende avvikende regler:
Kunden har rett til å avbestille fotballpakken:
Blir myndighetenes reiseråd at England frarådes som reisemål på reisetidspunktet kan pakken avbestilles /endres før avreise.
Tilbakebetaling skjer innen 3 dager.
Utover generell regel ovenfor.
Kunden kan avbestille mot å betale et administrasjonsgebyr frem til det er 60 dager igjen til avreisedøgnet starter.
Administrasjonsgebyret er på 85% av pakkens pris da fotballbillettene og hotellet ikke er refunderbart fra våre underleverandører i innkjøp og derfor er gebyret størrelse på dette nivået.
Avbestillingen mindre enn 60 dager før avreise er gebyret størrelse på 100% av innbetalt beløp. Våre underleverandører gir ikke refusjon.
6. Kunders plikter
Ved bestillingen av pakke fra Reiseshop er kunden ansvarlig for å les og forstå våre reisevilkår og generelle bestemmelser som publisert på sine nettsider samt all informasjon som du mottar på mail/brev eller andre kommunikasjonskanaler. Ved bestillingen godtar kunden Reiseshop sine reisevilkår.
Innreisebestemmelser
Den reisende har et selvstendig ansvar for å oppfylle myndighetene sine regler når det gjelder pass og visumkrav, vaksinekrav. Den reisende må oppfylle innreisebestemmelser som gjelder for reisemålet som de har bestilt tur via oss.
Mange land har midlertidig endret innreisebestemmelsene på grunn av covid-19. Les mer på myndighetens sine websider om reiserådene som gjelder. Du plikter å sette deg inn i regler som gjelder på reisetidspunktet.
Det gir ikke refusjon i ettertid hvis de reisende ikke kan oppfylle reisemålets regler og krav.
Den som foretar en bestilling for andre plikter å gi korrekte og utfyllende informasjoner om sine medreisende. Dette budskapet skal inntas på bestillingsbekreftelsen på en klar og iøynefallende måte.
Reisende med utenlandsk pass fra land utenfor EU/EØS-området må sjekk nøye med sin ambassade sin over hvilke regler som gjelder for reisemålet.
Den reisende plikter å gi korrekte informasjoner iht. de krav de enkelte lands myndigheter måtte sette som betingelse for innreise.
Endring av navn:
Det er mulig å endre navn hvis leverandør/hotell godtar dette inntil 42 dager før. Det påløper endrings gebyr på kr 700 per navn fra oss pluss evt. endringskostnader fra leverandør/hotell. Mange hoteller har nå bestillingsregler hvor vi ikke kan endre navnene. Spør om evt. muligheter hvis behovet inntrer.
Generelt:
Dobbeltrom på hotellene består enten av en vanlig dobbeltseng, to enkle senger eller en dobbeltseng og en ekstra seng/sofaseng.
Trippelrom på hotellene består enten av tre separate senger eller en vanlig dobbeltseng og en ekstra seng/sofaseng.
Merk at innsjekk normalt sett er mellom 14.00/15.00 og 00.00. Ankomst etter midnatt må meldes fra om til oss senest to dager før avreise. Vi kan ikke garantere for at rommene er ledig ved ankomst neste dag (altså etter midnatt). Vi får heller ingen form for refusjon om en ikke dukker opp på hotellet den dagen en skal sjekke inn!
Dersom dere skulle bli misfornøyd med noe etter innsjekk på hotellet så må vi ha beskjed om dette straks under oppholdet. Det er din plikt å klage til hotellet slik at de kan evt. utbedre problemet. Skal du klage til oss etter hjemkomst ber vi om en skriftlig bekreftelse fra hotell resepsjonen at du har framlagt klagen slik at de kan få mulighet til å fikse problemet. Vi har få mulighet for å hjelpe våre kunder med ting de er misfornøyde med etter hjemkomst. Våre kontaktdetaljer vil stå på reisedokumentene dere får tilsendt før avreise.
Reisedokumenter vil dere få tilsendt 2-4 dager før avreise.
Alle våre billetter til alle kamper vil være sammen med de respektive hjemmelags supportere, dersom ikke annet er spesifisert spesielt i tilbud/på bekreftelsen.
Til cupkamper hvor ingen lag har hjemmebane, på for eksempel Wembley, får en normalt sett nøytrale billetter hvor en kan holde med hvem man ønsker.
En kan ikke ikle seg bortelagets drakter/farger. Da kan en risikere å ikke komme inn på kampen eller bli kastet ut av stadion av sikkerhetsmessige årsaker. Vi står ikke ansvarlig i slike tilfeller.
Kundeforhold:
Ved å bli kunde hos oss aksepterer du å få periodiske nyhetsbrev/tilbud angående fotballturer per email og sms i etterkant fra oss. Det er selvsagt mulig å melde seg av listen når du får mail/sms fra oss. Vi selger ikke dine adresseopplysninger til andre aktører.